Feministisk studiedag i Göteborg

2009-03-18 14:43:48




Lördagen den 14 mars höll Rättvisepartiet Socialisterna en feministisk studiedag i Göteborg. Dagen inleddes med en givande diskussion om hur högerpolitiken slår mot kvinnor.

Vi diskuterade också trotskism, vilket även det ledde till en lång och bra diskussion där alla deltagare kom med intressanta inlägg. Linn Bensryd, en av deltagarna, säger:
– Studiedagen var väldigt stärkande och nu känner man sig mer organiserad, samtidigt som man fått en ny kampvilja. Härifrån kommer jag att ta med mig nya lärdomar och ett stärkt självförtroende.

Patricia Degerman