Röda oktober

2012-10-17 18:12:52




Röda oktober har nått en fjärdedel av månadsmålet. Ekonomikampanjen ligger på drygt 21 000 kronor.

Vi har under de två senaste ­veckorna sålt drygt 400 Offensiv och 60 nya prenumerationer, varav de flesta månadsabonnemang.
En stor del av pengarna ­kommer från tidningsförsäljning och namnlistor i olika kampanjer, alltså att vi sprider socialistiska idéer och kampinitiativ.
Men det finns också andra bra sätt att dra in pengar till ekonomikampanjen – fester, ­loppmarknader, filmkvällar m m.
Enskilda bidrag från Offensivpre­numeranter och insamlingar på möten är också viktiga.
I RS partiföreningar börjar nu förberedelserna för höstens prenumerantkampanj. Under årets ­första nio månader har Offensiv fler prenumeranter än något annat år.
Röda oktober har alla möjligheter att nå månadsmålet på 80 000 kronor.
Per-Åke Westerlund