Rädda Dalslands sjukhus!

2012-05-18 10:21:04




Många sjukhus har fått möta förslag om nedskärningar, besparningar, och flytt av verksamheter och avdelningar. Dalsland är inte något undantag.

”Utveckla, inte avveckla” och ”Rädda sjukvården” stod det på många hemmagjorda plakat när trötta, led­sna och arga dalslänningar demonstrerade den 5 maj för att behålla sitt sjukhus i Bäckefors. Sedan augusti 2010 har det pågått en kamp för att få behålla Dalslands sjukhus i det skick det alltid varit i. Kampen började med en Facebookgrupp kallad ”Dalslands sjukhus” och sedan kläcktes idén om en namninsamling. Fram till idag har det samlats in över 12 500 namn.
Stephanie Karlsson